DGI

Halsnæs Tangoforening får 10.000 kroner i støtte fra DGI

Med støtte fra DIF og DGI’s foreningspulje kan Halsnæs Tangoforening nu sætte gang i danseskoene igen.

Halsnæs Tangoforening har fået 10.000 kroner i støtte fra DIF og DGI’s foreningspulje, beregnet til anskaffelse af nyt gedigent computerudstyr til streaming, lagring og afspilning af tangomusik i foreningens regi.

Jesper Kragh-Pedersen, bestyrelsesmedlem i Halsnæs Tangoforeningen og fundraiser, har søgt puljemidler fra foreningspuljen og siger: ”Vores otte år gamle pc er slidt op og det er en absolut nødvendighed for foreningen, at have en tidssvarende semiprofessionel computer for at kunne afvikle vores primære aktiviteter og derved fremme kendskabet til og interessen for Argentinsk Tango, som det står i vores vedtægter. Vi afholder en del arrangementer i årets løb, milongaer i Paraplyen (Frederiksværk) og havnetangoer på Hundested havn, hvor alle interesserede er velkomne og har mulighed for at få en gratis introduktionstime. Derudover er der de ugentlige practica timer for vores medlemmer og så tilbyder vi undervisning fra september til april. ”

Han og formanden, Poul Erik Hansen, samt den øvrige bestyrelse, ser frem til, at foreningen kan gå ind til den kommende sæsons tangodans og -undervisning med nyt, tidssvarende grej, især efter at Covid 19 årene har tvunget foreningen til at ligge stille i nogle længere perioder, da tango i den sammenhæng betragtes som en ”kontaktsport”. Der har været et fald i medlemstallet og dermed en økonomisk udfordring i den periode, hvor det ikke har været muligt at mødes og danse i tangoforeningens regi.

Derfor glæder de sig til at byde foreningens bredt sammensatte medlemsskare i næsten alle (voksen) aldre af tangoentusiaster velkommen til en ny sæson uden drillende pc, med lempede covid-19 restriktioner og med masser af skøn tangomusik at danse til.

Halsnæs Tangoforenings trofaste medlemmer glæder sig over bevillingen fra foreningspuljen og ser frem til at få gang i danseskoene igen – og forhåbentlig byde velkommen til en masse nye ansigter i foreningen og på glædeligt gensyn til andre og håber igen at komme op på et halvt hundrede aktive medlemmer.

Halsnæs Tangoforening har taget forskud på den kommende sæson med havnetango i Fyrbåken på Hundested Havn den 24. juli og afholder den næste den 21. august.

Som altid er der mulighed at ”prøvedanse” med kyndig instruktion ved disse arrangementer – dog med behørig hensyntagen til covid-19 situationen.

DGI støtter foreningsidrætten med 44 mio. kr. årligt

Halsnæs Tangoforening har modtaget bevillingen på 10.000 kroner fra DIF og DGI’s foreningspulje, der årligt uddeler ca. 44 mio. kr. til projekter i idrætsforeninger. DIF og DGI’s foreningspulje kan støtte lokale projekter i idrætsforeninger, f.eks. til medlemsrekruttering, udvikling af nye aktiviteter eller løft af trænerkompetencer. Puljen kan søges om op til 300.000 kr., men langt størstedelen af puljens bevillinger ligger mellem 10.000 og 30.000 kr.

Puljens midler kommer fra de såkaldte ’Spillehalsmidler’, som Venstre, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og SF har afsat til lokalforeningspuljer til støtte for det frivillige foreningsliv i Danmark.

For DIF og DGI’s foreningspulje gælder at alle idrætsforeninger kan ansøge puljen og puljen ansøges via Centralt ForeningsRegister på www.medlemstal.dk, mere information og retningslinjer for puljen findes på DIF og DGI’s hjemmeside.

Dette indlæg blev udgivet i Sponsorer. Bogmærk permalinket.